The propaganda war against North Korea

Here are my information contacts.
vk .com:

People living in western Europe and North America are bombarded with stories about north Korea – often centred around rumour, mysterious ‘intelligence’ sources, or the south Korean and US governments. Most stories are nothing but rumours, spread to portray the DPRK as crazy and unpredictable, but now, more and more often, we are seeing major news sources such as the Guardian, the Telegraph, and the Independent being forced to apologise and write retractions after these blatant lies have been exposed. So how much of what we read about the DPRK is real and how much is clickbait?

Reported by the guardian:
Retracted by the guardian:

Explain the time you met the DPRK ambassador:

120 dog:
Reported by Independent:
Retracted by independent:
Click here for an explanation on the ‘120 dog’ story by Keith Bennet of the CPGB-ML:

Execution for watching foreign films:
Reported by Independent:
Pyongyang 13th International film festival:
Comrade Kim Goes Flying:

Executed girlfriend:
Reported by South Korean newspaper, Chosun Ilbo, business insider, Huffington Post, and the Telegraph.
Chosun Ilbo:
Business Insider:
Huffington Post:
Retracted by the telegraph:

How Americans live:
Original YouTube video:
Reported by the Huffington Post as fake:
WIRED has since deleted their story in which Spencer Ackerman of WIRED called the film evidence of a “north Korean propaganda video”

Kim Jong Ill’s golf score:
Reported by NY Times:
Reported by ABC news:
Dismissed by Golf Club
Dismissed by NK News:

Forced Crying:
Reported by NY daily news:
No evidence to support this, also people cried at the death of South Korean leader Pak Chung-hee:

Women banned from biking before 2012:
Claimed by NBC news:

North Korea wins world cup:
Reported by the Toronto Sun:
Reported by Unilad:
Telegraph says it’s fake:
Yahoo says it’s fake:

Football squad tortured for loosing:
Reported by Radio Free Asia, claimed their coach was sentenced to hard labour:
Reported by Daily Mail:
However FIFA launched an investigation into the claim, and found that they were nothing but baseless rumours:

Landed People on the Sun:
Originated on the satire site Waterford Whisper News:
I Media Ethics reported on the hoax:

Mortar execution:
Reported by the Telegraph:
Reported by The Daily Mail:
Reported by the NY Daily News:
Reported by the Independent:
Reported by the Huffington Post:
Reported by the Washington Times:
Not believed by Foreign Policy:

Attack on Sony for film:
Believed by Barack Obama:
Obama calls for tougher sanctions on North Korea:
(the diplomat writes) “The BBC, NPR, and the Washington Post, all claimed that North Korea had threatened war against the USA, however again there is no evidence of this” :

DPRK bans sarcasm.
Claimed by; Vanity Fair Fox News Telegraph Independent Daily Mail
The Sun Mirror

Reported by Radio Free Asia (on the BBC):
CTV news says it’s fake:
The viral picture of the hair salon menu:

Link to defecter testimony:

Marcel Cartier – “My trip to North Korea: 13 misconceptions corrected”

Leave a Reply

%d bloggers like this: